با TimeDim از اطلاعات مهم خود پشتیبان بگیرید

TimeDim Windows based Backup Software   

نرم‌افزار TimeDim یکی از نرم‌افزارهای کاربردی در زمینه تهیه فایل‌های پشتیبان در محیط سیستم عامل ویندوز است. کار کردن با آن بسیار آسان بوده و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پس اگر شما هم نگران از دست رفتن اطلاعات ارزشمند خود هستید، در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.

اگر تابحال از روش‌های معمول و رایج برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات خود بر روی کامپیوتر شخصی استفاده نکرده‌اید و دچار مشکل نشده‌اید، قطعا یکی از خوش‌شانس ترین افراد بر روی این کره خاکی هستید. حتما شما هم این ضرب‌المثل را بارها شنیده‌اید که حادثه هرگز خبر نمی‌کند.

بدون شک هیچ انسانی دوست ندارد، تمامی اطلاعاتی که بر روی کامپیوتر خود دارد را به دلیل بروز یک حادثه غیرقابل پیش‌بینی از دست بدهد.


خو د ویندوز، ابزارهای متعددی برای تهیه فایل‌های پشتیبان در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما برخی از کاربران همواره از مشکلات کار کردن با این ابزار‌ها شکایت داشته‌اند.

نرم‌افزار TimeDim یکی از ابزارهای مفیدی است که به منظور تهیه فایل‌های پشتیبان در محیط ویندوز طراحی و ساخته شده است. کارکردن با TimeDim بسیار ساده است به طوری که حتی کاربران مبتدی نیز توانایی استفاده از ان را دارند.

تهیه فایل‌های پشتیبان در این نرم‌افزار نیز به دو صورت امکان پذیر است. حالت اول، به صورت کامل و حالت دوم، به صورت تصاعدی قابل انجام می‌باشد.

بهره بردن از تهیه فایل پشتیبان به صورت تصاعدی کاربر را قادر می‌سازد تا هر زمان که مایل بود، موارد جدیدی را به فایل پشتیبان اضافه کرده و به طبع مواردی را نیز حذف نماید. با استفاده از این ویژگی، می‌توان با سرعت هر چه تمام‌تر، اقدام به افزودن موارد جدید به فایل پشتیبان قدیمی نمود.

هنگامی که برای اولین بار وارد محیط این نرم‌افزار می‌شوید، دو پنل مستقل توجه شما را به خود جلب می‌کنند. پنل سمت چپ که فایل‌های مبداء را نمایش می‌دهد و پنل سمت راست که در اصل برای ذخیره فایل پشتیبان طراحی شده است.

2

همچنین امکان ویرایش فایل‌ها و فولدرها در هر دو پنل چپ و راست، امکان‌پذیر می‌باشد.

در قسمت زیرین پنل‌های مبداء و مقصد، سه بخش به نام‌های Progress، Errors و Directories وجود دارند، که وضعیت عملیات تهیه فایل‌های پشتیبان را به کاربر نشان می‌دهند.

در قسمت انتهایی نرم‌افزار نیز موارد پیشرفته‌ای وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • Verify after Copy: با انتخاب این گزینه، نرم افزار پس از اتمام عملیات تهیه فایل پشتیبان، اقدام به بررسی و مقایسه تک تک فایل‌های موجود در فایل پشتیبان با فایل‌های اصلی به صورت خودکار می‌نماید.
  • Prompt Before Start: کاربر را پیش از شروع تهیه فایل پشتیبان، با نمایش یک کادر هشدار، آگاه می‌سازد.
  • Create Backup: تهیه فایل‌ پشتیبان به صورت کامل
  • Do not Copy: این گزینه، پیش از تهیه فایل پشتیبان به صورت رسمی، یک شبیه‌سازی از عملیات را به کاربر نشان می‌دهد.
  • Shutdown when done: پس از اتمام عملیات، کامپیوتر را به صورت خودکار خاموش می‌کند.
  • Yield to System: پس از اتمام عملیات، تمام منابع و فایل‌ها مجددا به سیستم عامل واگذار خواهند شد.
  • 3

پس از انجام تنظیمات مورد نظر، برای شروع عملیات تهیه فایل پشتیبان، کافی است بر روی دکمه Backup کلیک کنید. یکی از ویژگی‌های بارز TimeDim این است که می‌توان تنظیمات و ویژگی‌های فایل‌های پشتیبان را در هر زمان که تمایل داشته باشید ذخیره نمایید و سپس مجددا کار را ادامه دهید.

همچنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های پشتیبان خود را به راحتی، جایگزین فایل‌های فعلی نمایید.

این نرم‌افزار در دو نسخه 32 بیت و 64 بیت منحصرا برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده است. می‌توانید نسخه مورد نظر خود را از اینجا دریافت و نصب نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 19:02 http://centerdl.com

مرسی به کارم اومد

خواهش میکنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.