تصویری/ پژوهشگران به فناوری ساخت «پنجره های سخنگو» دست یافتند

پژوهشگران آمریکایی به فناوری ساخت «پنجره های سخنگو» دست یافتند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، یک شرکت بین المللی تبلیغاتی در آمریکا با همکاری یک شرکت آلمانی از این پس برای مسافرانی که از فرط خستگی، سر خود را به شیشه پنجره قطار تکیه داده اند، اصواتی از جنس آگهی های صوتی تبلیغاتی پخش می کند. یکی از کارشناسان آلمانی این طرح که هنوز به مرحله تجاری سازی وارد نشده است، اظهار داشت: مسافران در حالی که سرشان را بر روی شیشه پنجره قطار گذاشته اند، ناگهان، صوتی را می شنوند که به آنها می گوید: آیا خسته اید؟  تاکنون حدود یکصد هزار کاربر اینترنتی، کلیپهای این فناوری را از طریق پخش کننده ویدئویی «یو تی یوب» در اینترنت مشاهده و نظر خود را در این ارتباط اعلام کرده اند.

با این روش مبدعانه می توان در آینده، پیامهای تبلیغاتی متفاوتی به مخاطبان منتقل کرد؛ به شرط آنکه با این شیوه ها آرامش مسافران مخدوش نشود.

 
وی با اشاره به سرگرم کننده بودن این فناوری اظهار داشت: هیچکس دیگری جز شما نمی تواند چنین پیامهای صوتی را که از شیشه انتشار می یابد، بشنود. یک انتقال دهنده خاص با اتصال به پنجره قطار، ارتعاشاتِ با فرکانس بالا را که امکان شنیده شدن ندارند به مغز مسافر منتقل می کند. این ارتعاشات در نهایت به اصوات قابل درک برای مغز تبدیل می شوند. مهمترین ویژگی استفاده از این فناوری، آرامشی است که به مسافران خسته قطارهای مسافت دور منتقل می شود.
این کارشناس آلمانی با بیان آنکه پیامهای تبلیغاتی صوتی از طریق بلندگو یا پخش کننده صوتی به فرد منتقل نمی شوند بلکه مستقیما از طریق ارتعاش به سمت استخوان جمجمه مسافران هدایت می شوند، افزود: از این فناوری می توان در انتقال اصوات فیلمها و حتی بازیهای فوتبال در گوشی های هوشمند تلفن همراه و لوح رایانه ها نیز استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.